Sådan kommer du godt i gang med træning, og hurtigt i god form

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Fitnesscenteret er et rigtig populært fænomen i Danmark. Selvom vi danskere på den ene side er blevet rigtig glade for e-sport og computerspil, og der altså også rigtig mange, der flittigt benytter de lokale fitnesscentre. Det er både dem, der træner for at blive så store og muskuløse som muligt, og dem der træner for at holde sig i god form og øge deres generelle helbred. Der er ikke nogen rigtig måde at træne på, og du skal træne for dig selv, ikke andre! Her kan du læse nogle gode tips til, hvordan du kan komme godt i gang med at træne, samt hvordan du kan tage en genvej til god form og store muskler.

Prøv holdtræning eller få en træningspartner

Noget af det der kan være svært, når du skal starte med at træne, er at holde motivationen oppe og blive ved med at finde vejen ned til fitnesscenteret. Det kan især godt være svært, hvis du skal gøre det alene, og ikke har andre til at hanke op i dig end dig selv. Derfor kan det være en rigtig god ide at starte med at træne sammen med en anden, så I kan bruge hinanden som motivation til at komme afsted. Ellers kan du prøve holdtræning nede i fitnesscenteret, så du ikke træner alene, og kan træne på en lidt mere sjov måde.

Hvis dit mål er at blive stor, kan du prøve kosttilskud og andre supplementer

Når du begynder med at træne, sker der ikke resultater med det samme. Du får ikke et trimmet vaskebræt på en uge, og dine biceps bliver heller ikke kæmpe store lige med det samme. Dog er der nogle supplementer, du kan bruge, hvis du gerne vil ”snyde lidt”, og hjælpe musklerne med at vokse lidt hurtigere. De består bl.a. af kosttilskud, protienpulver, kreatin og pre-workout. Hvis du vil prøve disse, skal du være sikker på, at det er af kendte mærker, og god kvalitet – det kan du bl.a. sikre hos only approved company, der sikrer at du får godkendte mærker.

Relaterede artikler