Sådan forbereder du bedst din krop til sport

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Når man dyrker sport på højt plan, så er kroppen ens primære værktøj. Kroppen er hvad der skal drive din succes langt hen ad vejen og derfor er det selvfølgelig vigtig at din krop er i så god stand og i så god form som overhovedet muligt.  Derfor vil vi her komme med nogle tips og tricks som du kan anvende for at sørge for at du kan være i den bedste forfatning når du skal bruge din krop til sport. Det kan være du skal spille en stor fodboldkamp, gennemføre et løb, spille i en badminton turnering eller noget helt andet

God nattesøvn

Det er vigtigt at du i særligt dagen før, men også gerne i dagene op til sørger for at få din nattesøvn. Det kan være du skal en time tidligere i seng for at være sikker på at din krop for hvilket det den burde eller du måske skal stå en time senere op

Spis rigeligt

Det her gælder nok primært i dagene op til da det ikke er fornuftigt at fylde sin krop lige før man skal udøve sport. Men spis et godt måltid mad gerne med mange kulhydrater cirka 2 timer før du skal i gang og sørg for at få kulhydrat holdigt mad i dagene op til så du kan få fyldt depoterne helt op

Sørg for den krop er restitueret

Det er vigtigt at din krop er helt udhvilet og dine muskler ikke er i gang med processen omkring at genopbygge sig selv. Derfor skal du ikke lave alt for hård træning i dagene op til. Træningen skulle du gerne have klaret længe før. Sørg for at hvile, særligt dine ben, da de oftest er brugt i mange sportsgrene. Hvis du gerne vil have hjælp til hurtigere restitution, skal du måske prøve en kompressionsmaskine

Relaterede artikler