Sådan får du fedtprocenten ned med den rette træning

Kost Sport

Mange drømmer om, at få fedtprocenten ned. Når man har en lav fedtprocent, er det nemlig langt nemmere at se alle musklerne. Musklerne gemmer sig nemlig under fedtet på kroppen. Så drømmer du for eksempel om at få en sixpack, ja så er du nødt til at have en lav fedtprocent ellers vil en sixpack simpelthen ikke blive synlig. Det er blandt andet også en af grundende til at mange drømmer om den helt lave fedtprocent. Derudover er det jo også langt sundere for din krop, at den ikke har så meget fedt. Her kan du blive klogere på, hvordan du kommer ned i fedtprocent, med den rette træning.

Konditræning er vejen frem

Få fedtprocenten ned ved hjælp af konditræning. Når du træner din kondi, så pumper dit hjerte hurtigere og din fedtforbrænding øges. Derfor vil din krop forbrænde fedt når du konditræner. Specielt løb vil være en virkelig effektiv måde at øge din forbrænding på og dermed sænke din fedtprocent. Hvis du tænker over det, så har du garanteret heller aldrig nogensinde set en tyk Marathon løber. Derfor vil løb være et rigtig godt sted at starte, hvis du gerne vil ned i fedtprocent. Er du ikke til at løbe? Så kan du også vælge at begynde at gå rigtig mange lange ture med ekstra vægt på. Det kan for eksempel være i form af en vægtvest. Det vil helt bestemt også være godt for at få din fedtprocent ned.

Vægtløftning

Udover konditræning, så er vægtløftning også en god måde at få fedtprocenten ned på. Men her hjælper det altså ikke kun at løfte middeltungt og så lave mange gentagelser. Nej skal du bruge vægtløftning som en måde, hvorpå du får fedtprocenten ned, så skal du løfte tungt – rigtig tungt. Når man løfter rigtig tungt og dermed yder max, så stimulere du musklerne på en helt bestemt måde som for dit blod til at løbe hurtigere rundt og det øger også din fedtforbrænding.

Husk også din mad

Din træning er en rigtig vigtig faktor, når du gerne vil have en lav fedtprocent, men det er din mad også. For spiser du flere kalorier end du forbrænder, så vil din træning gå tabt. Alfa omega for at tabe sig er nemlig, at man forbrænder flere kalorier end man indtager. Husk derfor også at tænke over hvor mange kalorier du indtager kontra hvor mange du forbrænder.