Hjemmetræning: 3 tips til at indrette et træningsområde udenfor

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Flere og flere hopper med på træningsvogning, i takt med at der kommer et stigende fokus på både fysisk og mental velvære. Det kan være vanskeligt at planlægge et visit hos fitnesscenteret 3-4 gange om ugen, så hvorfor ikke træne hjemme i stedet?

Det er ikke alle, der kan bevare motivationen, når de skal bevæge sig hele vejen ned til fitnesscentret, når der skal trænes. Mange vælger derfor at klare motionen derhjemme. Det er nemt og bekvemt, og så sparer man samtidig abonnementet til fitnesscentret.

Hvis du drømmer om at træne hjemme, kan du med fordel indrette et udendørs rum i haven med plads til de forskellige øvelser, du skal lave. Det giver både mere plads og variation i træningen, end hvis det foregår indendørs. Her får du 3 tips til at indrette et træningsområde udenfor.

#1: Anlæg et område i haven, hvor du kan træne

Det er ikke alle haver, der er lige godt udstyret, når der skal trænes. Derfor kan du med fordel anlægge et sted, hvor du kan træne i haven. Det kan enten gøres direkte på græsset, eller du kan lægge fliser. Til det skal du bruge brolæggersand og fliser. Du kan finde alt, du skal bruge, ved at klikke her.

Du kan med fordel placere nogle solcellelamper rundt omkring, så du ikke behøver at træne, når det er lyst. I sommerferien kan det være rart at tage træningen i dit eget tempo, så du eksempelvis ikke behøver at træne om dagen.

#2: Brug det udstyr, der er i haven

Træningsudstyr er dyrt, men der er ingen, der siger, at du nødvendigvis behøver at investere en bondegård for at få råd til at træne. Du har masser af redskaber til rådighed i din have, som du kan træne med. Brug eksempelvis poser med jord som vægte – eller fyld spande med vand, som kan justeres efter behov.

#3: Indret forskellige zoner i haven

Det er vigtigt at have et sted i din have, hvor du kan træne. Det behøver dog ikke at være ét dedikeret sted. Du kan med fordel dele haven op i forskellige træningszoner, så du kan træne forskellige øvelser i de forskellige zoner. Det skaber variation i din træning, så du får trænet alle muskelgrupper i kroppen.

 

Relaterede artikler