ret_ryg

Hav den rigtige kropholdning når du træner.

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Det er ikke altid man lige tænker over det når man træner, men det betyder utroligt meget for både at mindske risikoen for skader i ryg, men også for at øge effektiviteten i din træning, at du har den rigtige kropsholdning, især i ryggen.  

Ret ryggen 

Når du træner, om det så er løb på løbebånd, eller styrketræning med vægte, så er det vigtigt at du har en ret ryg, da du ellers kan skade din ryg på sigt, og samtidigt give dig en krum ryg. 
Det kræver nogle gange hjælp at holde ryggen ret, også selvom du ikke træner, og det kan tage tid for ryggen at føles naturlig når den er ret, hvis man ikke er vant til det.
Men i dag findes der tøj der faktisk kan hjælpe dig med at holde ryggen ret, i alle situationer. 
Du kan se mere om det smarte tøj her.
Disse trøjer og t-shirter er inspireret af kinesiotape, en behandlingsform ofte brugt af fysioterapeuter til at korrigere muskelfunktionen, forbedre blodcirkulation, lindre og medvirke til behandling af smerter og spændinger. Holdningskorrigerende tøj som det kaldes, aktiverer rygmuskulatur, skuldre og skulderblade, uden at pacificere og fastlåse dine muskler eller led.
Trøjerne er svedtransporterende, kan bruges i timevis uden lugtgener og kan derudover vaskes i vaskemaskine. 

Træn varieret  

Det er også vigtigt at når du træner, at du så træner varieret. Dvs. Træner forskellige muskelgrupper, og ikke overbelaster dem for meget. Husk også at lade musklerne restituere, ved ikke at træne hårdt hver eneste dag.
Hvis du gerne vil træne hver dag, så træn enkelte muskel grupper ad gangen. Som f.eks. ben den ene dag, så ryg og skulder og biceps den anden dag, og så bryst, triceps den tredje. Så de andre muskelgrupper har mulighed for at restituerer.  

Relaterede artikler
Kommentér

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *