Dygtig behandler i Helsingør

Uncategorized

Dyrker du meget sport, eller har du et job, hvor du bruger kroppen meget? Det kan være hårdt at have en aktiv livsstil, hvor du presser kroppen til det yderste. Heldigvis er der hjælp at hente, hvis du presser kroppen for meget. Du kan også få gode råd til, hvordan du undgår skader. Her kan du finde en dygtig behandler i Helsingør, som kan hjælpe dig med de problemer, du har med kroppen. Det kan blandt andet være arbejdsskader, sportsskader, spændingshovedpine, fibersprængning og hælspore.

Arbejdsskader eller sportsskader

Når musklerne bliver belastet mere, end de kan holde til, kan det resultere i skader. Det kan både være sportsskader, men de kan også opstå ved ensformigt arbejde, hvor musklerne bliver brugt meget. Det gælder også en musearm. Det kan behandles med sportsmassage, der er en dybdegående massage, der løsner op for spændinger og nedsætter smerten i musklerne.

Spændingshovedpine

Mange mennesker arbejder siddende og bruger mange timer i samme stilling. Hvis den stilling ikke er god for nakken, hvis du ser for meget nedad eller ikke har god nok nakkestøtte, kan det resultere i nakkespændinger, der kan medføre hovedpine. Hos en fysioterapeut kan du få massage til at løsne op for spændingerne, og du kan få gode råd til at forbedre din stilling.

Fibersprængning og hælspore

Hvis du løber meget i hverdagen, er der en større risiko for fibersprængninger og hælspore. Det kan dog også ramme alle andre. Fibersprængning kommer, når en muskel bliver belastet for meget. Det kan ske, hvis du ikke har varmet musklen op før træning, eller hvis den ikke har fået tid nok siden sidste træning til at restituere. Hvis det ikke er en alvorlig fibersprængning, kan du selv komme over den, men du kan kontakte en fysioterapeut for at høre, hvordan du hurtigst heler. Med overbelastning af fodens trædepude ved hælen, kan du få hælspore. Det er betændelse i knoglen i hælen. Derfor er det godt at bruge sko med god stødabsorption, hvis du løber meget.

Skadeforebyggelse

Hvis du træner meget, er der nogle ting, du kan gøre for at minimere risikoen for skader. Du kan undgå at træne for hårdt i forhold til, hvad kroppen kan holde til. Mange vil selvfølgelig gerne se resultater, når de træner og vil gerne blive stærkere eller hurtigere i løb. For at undgå træningsskader, kan du lade være med at presse kroppen alt for hårdt i længere tid af gangen, men skifte intensiteten af din træning. Det betyder også, at kroppen skal have tid til at hvile efter træningen. Musklerne skal have tid til at restituere, så de kan træne mere intensivt, når de skal. Massage kan også hjælpe med restitutionen. Derudover skal du sørge for at varme kroppen op, da du øger blodtilførslen til musklerne og forbereder dem på træningen.